Capacitação do processo produtivo em uma empresa de alta tecnologia para a Customização em Massa
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v0i2.86Abstract
The customization is a strategy which has been adopted by an increasing number of companies as a competitive edge. Its objective is to serve the clients’ most specific wishes by offering them customized products. The search for these objectives requires profound alterations in the companies’ business processes. A very important change is regarding the company’s productive process, once customization causes a larger complexity of the information and material flow. Mass customization is the new production paradigm, which allows the company for customizing its products and services without an excessive efficiency loss and without a cost increase. This paper analyzes the productive process of a high-tech company, manufacturer of customized home-office computers. An analysis on how its resources and processes are organized and were empowered to operate under the perspective of the Mass Customization will be performed. Possibilities for the improvement in the current productive process by applying the postponement will also be discussed. Keywords: Mass customization; Productive processes; Empowerment.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.