Application of Miles and Snow’s as well as Kirton’s models in small- and medium-size enterprises: an exploratory study
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v0i2.159Abstract
This paper aims at identifying the competitive strategies adopted by the footwear sector businessmen in the city of Campina Grande, state of Pernambuco, Brazil, as well as their possible association with their own cognitive styles xx. For this reason, the methods of direct in-company interviews and non-participative observation were applied. As a methodological tool for identifying the competitive strategies, the model xx proposed by Miles and Snow (1978) was used, and, for identifying xx the cognitive styles, xx the theory Kirton’s adaptation-innovation theory (1976) was used. It analyzes the influence of the xx leader’s creativity style on the enterprises’ strategic behavior xx. The results obtained by the survey point out to the prevalence of the xx defensive strategy by the footwear enterprises. With regard to the cognitive style adopted by the leaders of the surveyed enterprises, it was verified a concentration of managers presenting an adaptative cognitive style. Keywords: Footwear sector; Competitive strategy; Adaptation-innovation theory.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.