Adaptation and application of the SERVQUAL scale in higher education
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v3i3.473Abstract
Higher education in developing countries has serious quality problems. In order to change this scenario, it is necessary to invest in quality systems and tools for improvement. The SERVQUAL scale is one of these alternatives. It is used to measure the gap between quality expectations and perceptions in services making it possible to establish action plans. The objective of this paper is to propose an adaptation of the SERVQUAL scales generic questionnaire for the higher education service sector and present the main results of its application in students of the production engineering program at São Paulo State University (UNESP) in Brazil. Thirty-eight questionnaires were applied to measure perception in entering students and twenty-eight to measure expectations in graduating students. Key words: SERVQUAL, quality management, service management, higher education.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.