Development of competences in the formation of production engineers: a contribution from teaching physics
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v4i4.506Abstract
This paper presents the results of a teaching-learning experiment to optimize the process of Physics Learning, assisting in developing Industrial Engineering skills of students in southern Brazil. The experiment was elaborated by integrating the following methodological principles of the following proposals: Problem-Based Learning (PBL), Problem-Solving Learning and Discovery Learning. Prototypes of new products were obtained as results, verifying that the actual exposure of students to the activities of Physics Teaching can assist in training professional skills, aimed at the future development of technological innovations. Key-words: Problem-Solving; PBL; Learning; Teaching; Physics; Engineering.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.