Requisitos profissionais do estudante de engenharia de produção: uma visão através dos estilos de aprendizagem
DOI:
https://doi.org/10.15675/gepros.v0i1.110Abstract
Researchers have found strong evidence of different learning styles in students, and they have been investigating the effect of matching and mismatching a style with teaching methods. Many educators aware of how learning styles affect learning have successfully used learning style theories to better understand students and to progressively improve teaching strategies. In order to carry out an exploratory study about the learning styles of the students enrolled at Production Engineering Department of USP - São Carlos, two different learning styles inventories are used: the Index of Learning Styles - ILS and the Temperament Sorter. Both inventories had their use authorized by developers for research purposes. From all the students, 123 answered the Keirsey questionnaire and 121 filled out the Felder e Soloman Index of Learning Styles - ILS. Gathered data indicate predominant dimensions for each learning style inventory. Most of the students that filled out the questionnaires are Active (60%), Sensing (72%), Visual (78%) and Global (55%) according to the ILS. Extrovert (59%), Intuitive (45%), Thinkers (61%) and Judgers (75%) are the majority among them, according to the Temperament Sorter. Keywords: Engineering Education; Learning Styles; Index of Learning Styles; Temperament Sorter.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do artigo autorizam a publicação do texto na revista e garantem que a contribuição é original e inédita, não estando em processo de avaliação em outra(s) revista(s). As opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos são de inteira responsabilidade do(s) autor(es), não sendo a revista responsável por tais conteúdos.
Os editores da revista reservam o direito de efetuar ajustes textuais e de adequação às normas da publicação, caso necessário.
Os autores mantêm os direitos autorais sobre o trabalho e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Attribution 4.0 International (CC BY 4.0), o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Os autores têm autorização para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.